Bernafas untuk Pukul Keresahan

Bernafas untuk Pukul Keresahan

Semua orang mendapat kebimbangan sedikit sekali pada masa ini. Kini dengan ekonomi cara ia, lebih ramai orang yang turun dengan gejala kisah memberitahu. Ini termasuk tetapi tidak terhad kepada; bernafas berat dan tidak teratur, sesak nafas, satu perasaan yang amat menggalakkan secara tiba-tiba rasa takut. Perasaan ini semua yang berkaitan dengan penerbangan atau melawan tindak balas dalam sistem saraf anda. Salah satu perkara yang terbaik untuk dilakukan dalam keadaan di mana anda mendapati diri anda dalam keadaan yang adalah untuk nafas. Bunyi yang mudah bukan? Baik ia adalah. Tiada pil untuk mengambil, tidak ada jadual untuk mengikuti, hanya bernafas. Namun ada, beberapa teknik yang terbukti sangat berguna.

Yang pertama untuk mengambil nafas dalam-dalam, atau 15. Betul kira-kira 15 atau lebih perlu buat silap mata. Sebenar "helah" adalah bagaimana anda bernafas. Anda perlu terlebih dahulu memastikan anda bernafas semua melalui diafragma anda (otot yang betul di bawah tulang rusuk anda yang membantu anda bernafas di tempat pertama). Kebanyakan orang breathers cetek, bermakna mereka tidak menggunakan semua kapasiti paru-paru mereka. Apabila anda menarik nafas, mengambil udara sebanyak mungkin, anda akan mendapat lebih banyak oksigen. Dan lebih oksigen menghasilkan perasaan euforia = HAPPY. Ia adalah disyorkan bahawa bahawa 15 bernafas diambil dalam melalui hidung dan keluar melalui mulut. Kau akan ingin memastikan bahawa anda berada dalam kedudukan yang selesa (yang juga membantu menenangkan anda ke bawah!).

Kedua, berasal dari yoga. Yang ini benar-benar mudah. Ia juga merupakan teknik pernafasan. Anda bernafas melalui hidung anda sekali lagi di sini, tetapi dengan satu perbezaan sedikit. Tempat anda satu jari ke atas sama ada lubang hidung sebelah kiri atau kanan sambil menikmati udara. Nafas seterusnya dalam suis lubang hidung. Anda mengulangi, beralih lubang hidung ditutup sehingga anda merasa tenang.

Di sana, jangan anda berasa lebih baik!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar